/blogs/424-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%85%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%A7%DB%8C

تهیه و بسته بندی کشمش خانگی در جارشیشه ای

چگونه میتوان انگور را در خانه خشک کرد و کشمش خانگی تولید نمود؟

جهت انتخاب بهترین روش تهیه کشمش در منزل ابتدا باید به شرایطی که در خانه دارید توجه کنید‌. ممکن است دسترسی شما به نور خورشید کم باشد؛ در این صورت استفاده از یک فر یا دستگاه خشک کن جهت خشک کردن انگور در خانه می‌‌تواند برای شما کارآمد باشد‌. یا اینکه بخواهید بدون نیاز به دستگاه خشک کن، کشمش خانگی تولید نمایید.

در ادامه این وبلاگ از پکینگ جار همراه ما باشید تا بهترین روش‌های خشک کردن انگور در منزل را بررسی کنیم.

 

کشمش در جار

 

  • استفاده از نور آفتاب برای تهیه کشمش

قرار دادن خوشه‌های انگور در مقابل نور آفتاب یکی از راحت ترین شیوه‌های تهیه کشمش در منزل است. برای این کار بهتر است محیطی را انتخاب کنید که هوای پاکیزه‌ای داشته باشد تا محصول شما آلوده نشود. جهت انجام این کار کافی است که خوشه‌های انگور را به طناب‌های محکمی گره بزنید و در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب قرار دهید.

جهت جلوگیری از خراب شدن خوشه‌های انگور بهتر است که دانه‌های خشک را در چند روز اول از طناب جدا کنید. حبه‌های انگور اگر نور مناسبی را دریافت کنند پس از خشک شدن به رنگ سبز روشن دیده می‌شوند. کشمش تهیه شده با این روش رطوبت پایینی دارد، اما جهت پیشگیری از خراب شدن آن بهتر است که دانه‌های خشک شده را در یک محیط بدون رطوبت قرار دهید.

خشک کردن انگور در آفتاب چند روز طول می کشد؟

با استفاده از این روش خوشه‌های انگور در طول ۲ الی ۳ هفته به صورت کامل خشک ‌می‌شوند. بهتر است که خوشه‌های انگور را بیش‌ از ۳ هفته در مقابل آفتاب قرار ندهید، زیرا مواد معدنی موجود در کشمش به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

لازم به ذکر است که خشک کردن انگور در آفتاب، در مقایسه با خشک کردن این میوه در انواع دستگاه خشک کن میوه، زمان بسیار طولانی تری نیاز خواهد داشت.

 

جار بسته بندی

 

  • طرز تهیه کشمش سایه خشک

بسیاری از افراد جهت تهیه کشمش در منزل استفاده از سایه خنک را به دیگر شیوه‌های ممکن ترجیح می دهند، زیرا در این روش میزان ترکیبات معدنی و ویتامین‌های مفید انگور کاهش نمی‌یابد. همچنین رنگ انگور نسبت به خشک کردن آن در آفتاب، کمتر تغییر خواهد کرد. بهتر است محیطی را جهت خشک کردن انگور در منزل انتخاب کنید که تهویه مناسبی داشته باشد و هوای پاکیزه بتواند به راحتی در محیط جریان یابد‌‌.

برای این کار خوشه‌های انگور را به طناب گره بزنید و سپس طناب‌ها را در سایه قرار دهید. در این روش خوشه‌های انگور در معرض انواع ترکیبات مضر و گرد و غبار قرار نمی‌گیرند و می‌توانید دانه‌های انگور را به صورت تمیز خشک کنید.

کشمش به دست آمده از این روش سایه خشک نیز نامیده می‌شود و طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد.

خشک کردن انگور در سایه چقدر زمان می برد؟

برای خشک شدن کامل خوشه‌های انگور در سایه باید حدود ۶ الی ۸ هفته صبر کنید. البته در این روش گرد و غبار کمتری بر روی انگور نشسته و رنگ طبیعی تری نیز دارد.

 

شیشه بسته بندی

 

  • تهیه کشمش با دستگاه خشک کن انگور

دستگاه میوه خشک خانگی برای خشک کردن انگور، از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید جهت تهیه کشمش در منزل انتخاب کنید. این روش نسبت به دیگر شیوه‌هایی که جهت خشک کردن انگور بیان شد مناسب‌تر است، زیرا سرعت بالاتری دارد و کشمش به دست آمده از این روش بسیار خوش طعم است.

برای این کار ابتدا حبه‌های سالم انگور را از خوشه جدا کنید و با آب بشویید. پس از خشک کردن دانه‌های انگور، آن‌ها را با فاصله مناسب بر روی سینی دستگاه میوه خشک کن بچینید. رعایت این نکته باعث می‌شود که کشمش به دست آمده به صورت یکنواخت خشک شده باشد.

دما و زمان خشک شدن انگور در دستگاه خشک کن

دستگاه را بر روی دمای 57 درجه سانتیگراد تنظیم نمایید. پس از گذشت چند ساعت دانه‌های انگور را جابه‌جا کنید و کشمش‌های به دست آمده را از دستگاه خارج کنید. زمان لازم جهت خشک شدن انگور به اندازه حبه‌ها بستگی دارد و به طور میانگین برای این که انگور در این دستگاه به کشمش تبدیل شود به ۱۸ الی ۲۴ ساعت زمان نیاز است.

 

  • خشک کردن انگور در فر

یکی از روش‌هایی که می‌توانید جهت تهیه کشمش در منزل انتخاب کنید استفاده از فرهای خانگی است. برای این کار ابتدا باید دانه‌های انگور را از خوشه جدا کنید و با آب به خوبی بشویید. سپس برای چند دقیقه اجازه دهید تا دانه‌های انگور به صورت کامل خشک شوند.

سپس با استفاده از کاغذهای روغنی سطح سینی فر را بپوشانید و دانه‌های انگور را با فاصله مناسب از یکدیگر بر روی سینی بچینید. پیش از قرار دادن سینی در فر بهتر است که فر را چند دقیقه زودتر روشن کنید تا گرم شود. پس از گذشت چند دقیقه می‌‌توانید سینی دارای حبه‌های انگور را در فر قرار دهید.

تنظیم دمای فر برای تهیه کشمش

دمای فر و مدت زمانی که قرار است سینی در آن قرار داشته باشد را باید براساس اندازه دانه‌های انگور تعیین کنید. اگر به کشمش نسبتا نرم علاقه دارید و حبه‌های انگور شما کوچک هستند، بهتر است که درجه حرارت فر را در دمای ۱۰۰-۱۲۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. در این صورت کشمش شما بعد از گذشت ۳ الی ۴ ساعت آماده خواهد شد.

 

کشمش خانگی در شیشه

 

  • تهیه کشمش در خانه با استفاده از آب جوش

استفاده از آب جوش یکی دیگر از شیوه‌هایی است که جهت تهیه کشمش در منزل می‌‌توانید انتخاب کنید. برای این کار ابتدا خوشه‌های انگور را به خوبی با آب بشویید تا سموم یا ترکیبات مضر انگور شسته شود‌. در مرحله بعدی یک قابلمه پر از آب را بر روی یک شعله گاز قرار دهید تا جوش بیاید.

خوشه‌های انگور را به مدت ۱۰ الی ۱۵ ثانیه در آب جوش قرار دهید. سپس خوشه‌ها را از قابلمه بیرون بیاورید و بر روی سینی بچینید. در مرحله بعد سینی‌ها را برای چند روز در مقابل تابش آفتاب قرار دهید تا کشمش خوشمزه و سالم شما آماده شود.

خوشه‌های انگور را بیش‌تر از ۱۰-۱۵ ثانیه در آب جوش قرار ندهید، زیرا در این صورت دانه‌های انگور خواص خود را از دست می‌دهند.

 

بسته بندی کشمش

 

سخن پایانی

در این وبلاگ ازپکینگ جار گفته شد که جهت تهیه کشمش در منزل با توجه به شرایطی که در خانه دارید می‌توانید شیوه مناسب را انتخاب کنید‌. در صورت انتخاب روش آفتابی می‌‌توانید فرایند خشک کردن انگور را در زمان کوتاهی انجام دهید. همچنین استفاده از سایه خشک یکی دیگر از روش‌هایی است که با کمک آن می‌توانید کشمش با کیفیت و خوش رنگی را تولید کنید. دستگاه میوه خشک کن سرعت و بازدهی بالایی در خشک کردن انگور دارد و یکی از پرکاربردترین روش‌های تولید کشمش در منزل است.

با تهیه و بسته بندی کشمش در جار شیشه ای یا جار پلاستیکی با نام برند خود میتوانید وارد بازار کار شوید.

 

جار شیشه ای عمده

 

پکینگ جار اولین تولید کننده درب کانتینری در ایران، کمک رسان در امر بسته بندی و تولید جار برای صاحبان کسب و کار میباشد و هدف ما رونق و پیشرفت روزافزون ایران و ایرانی بوده و بدان افتخار میکند.

مجموعه پکینگ جار میکوشد تا با بالا بردن تنوع محصولات نظر هر بیننده ای را به خود جلب کرده و محصول شما را خاص تر جلوه دهد، پس با ما همراه باشید تا جار های شیشه ای و جارهای پلاستیکی جدید را به شما معرفی کنیم.

 

و در پایان نکات مهمی که قبل از خرید باید بدانید:

جار های شیشه ای پکینگ جار به صورت دستی تولید شده و به علت شرایط خاص تولید، امکان دارد که  در تعدادی از آنها حباب های ریز مشاهده شود یا کمی ته رنگ سبز یا آبی داشته باشند و یا در آنها اعوجاج دیده شود اما همانطور که از اسم شرکت پیداست ما  تولید کننده شیشه بسته بندی هستیم و شیشه های بسته بندی اصولا با شیشه کریستال و بلور و بانکه مخصوص آشپزخانه مقایسه نمی شود . بازار فروش محصولات ما برای مشتریانی است که خود محصولاتی دارند قابل ارایه برای  مشتری خودشان که جهت بسته بندی محصول به ما مراجعه می کنند .به همین دلیل قیمت جارهای بسته بندی برای گروه هدف که محصولات خود را در این جار های شیشه ای بسته بندی می کنند مقرون به صرفه می باشد .

این جارهای شیشه ای تا 70 درجه تحمل گرما دارند و بالای 70 درجه احتمال شکست وجود دارد .مشتریانی که برای بسته بندی شمع از این محصول استفاده می نمایند با خیال راحت می توانند از این جارها استفاده نمایند.

همچنین روش دوش پاستور یکی از روشهایی است که مشتریان می توانند محصولات خود را ماندگارتر نمایند.

بعد از خرید جار های شیشه ای آنها را شستشو نمایید و بعد از خشک شدن کامل جار، محصول خود را در آن بسته بندی نمایید.

برای دیدن انواع جارشیشه ای میتوانید به قسمت محصولات در وب سایت پکینگ جار رفته و جار شیشه ای مورد علاقه خود را انتخاب و تهیه نمایید.

https://packingjar.com/shop

برای دیدن انواع بطری در وب سایت ما به قسمت محصولات / بطری شیشه ای  مراجعه کنید.

https://packingjar.com/botri

مجموعه پکینگ جار تلاش میکند تا شما را با روش های کسب و کارهای  خانگی و بسته بندی با جار شیشه ای آشنا کرده و ایده های جدیدی در ذهن شما ایجاد نماید .

یپکینگ جار در راستای حفظ محیط زیست، شیشه های سازگار با طبیعت و مناسب بسته بندی  تولید و ارایه می نماید .

فروش عمده جار شیشه ای

برای خرید اینترنتی جار شیشه ای به صورت عمده به آدرس https://packingjar.com/  مراجعه کنید.

چنانچه سوالات بیشتری در رابطه با شکل جارها دارید؟ با ما از طریق تلفن های 88878769 و 88878767 درارتباط برقرار کنید.

برای دیدن تمامی محصولات به https://packingjar.com/shop مراجعه کنید.

اگر سوال یا نظری در مورد جارهای شیشه ای دارید، لطفاً به https://packingjar.com/  مراجعه کنید.

برای مشاهده وبلاگ ها و ویدیوهای بیشتر در مورد بسته بندی جارهای  شیشه ای، به آدرس https://packingjar.com/blogs  مراجعه کنید

برای اطلاع از آخرین به روز رسانی های بسته بندی جارهای  شیشه ای، با ما همراه شوید

*صفحه اینستاگرامhttps://www.instagram.com/packingjar/

پکینگ جار

تولیدکننده ظرف شیشه ای جار در تهران انواع مختلفی از این ظروف را در طرح و شکل های مختلف تولید و به بازار ارائه می کند.

اطلاعات تماس
  • دفتر فروش

    خیابان افریقا بالاتر از چهار راه جهان کودک نبش صانعی برج امیر پرویز طبقه 13 واحد 135

    تلفن :02188796685 - 02188878767 - 02188878769

    واتس اپ : 09044353547

    ایمیل : info@packingjar.com

  • کارخانه

    تهران جاده خاوران شهرک صنعتی خاوران سایت فلز تراشان بلوک 122 پلاک 1

  •  

    ساعات کاری

  • شنبه تا چهارشنبه ۱۰ الی ۱۷

  • ایام تعطیل رسمی تعطیل می باشد.
PackingJar 2021. All Rights Reserved.©