/blogs/38-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%A7%DB%8C

7 دلیل برای بسته بندی ادویه جات و ترشی در جارهای شیشه ای

ترشی در جارهای شیشه ای انتخاب بسیاری از برندهای مطرح است. برای حفظ تازگی و کیفیت ترشی برای مدت طولانی، مهم است که مهر و موم مناسب و حداکثر ماندگاری آن را حفظ کند.

در این راستا انتخاب مواد بسته بندی مناسب ترشیجات اهمیت زیادی دارد.

در زیر هفت دلیل مهم برای بسته بندی ترشیجات در جارهای شیشه ای آورده شده است:

  1. 1. ترشی در جار شیشه ای عمر مفید طولانی تری دارد:

در هنگام بسته بندی ادویه جات باید از هوادهی محفظه اطمینان حاصل کرد و اجازه تماس بین ادویه ها و رطوبت و هوا را ندهید.

ادویه جات و ترشی جات رطوبت را به خودمیگیرند، بنابراین می تواند با رطوبت موجود در هوا تعامل داشته باشند. هوا همچنین می تواند باعث شود ادویه ها طعم خود را به دلیل از بین رفتن روغن های فرار در اثر تبخیر از دست بدهند.

هنگامی که در معرض رطوبت قرار می گیرد، کپک ایجاد می شود که نه تنها ادویه ها را خراب می کند، بلکه مایکوتوکسین هایی تولید می کند که ژنوتوکسیک، سرطان زا یا منجر به بیماری های منتقله از طریق غذا می شوند.

از آنجایی که ظروف شیشه ای دارای درپوش های محکم فلزی و خاصیت سد گازی هستند، ادویه جات و ترشی جات در برابر تهدیدات ذکر شده در بالا که به افزایش عمر مفید آنها کمک می کند، در امان می مانند.

  1. 2. جارشیشه ای، عطر اولیه ترشی را حفظ می کند:

نباید با مواد تشکیل دهنده ترشی که باعث تغییر طعم یا طعم ترشی می شود، تغییر یا واکنش نشان دهد. شیشه این نیاز را برآورده می کند زیرا از مواد بی اثر و طبیعی ساخته شده است که به شرکت ها کمک می کند طعم مورد نظر ترشی یا مربا یا عسل را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

  1. 3. ترشی در جارشیشه ای در برابر اکسیژن و رطوبت محافظت می شود:

اکسیژن، میکروارگانیسم های مضر را بالا می برد. این به این دلیل است که اکسیژن گسترش میکروب های فاسد را تشویق می کند. اگر بسته بندی اجازه ورود اکسیژن را بدهد، هر ترشی که در معرض آن قرار می گیرد، به محل پرورش میکروب های مضر تبدیل می شود. اگرچه روغن‌ها و سایر مواد این فرآیند را کند می‌کنند، اما باز هم تعامل طولانی مدت با اکسیژن می‌تواند خطرناک باشد. به همین ترتیب، ترشی ها در معرض رطوبت قرار می گیرند و طعم آن ها تلخ و ترش می شود. روغن محلول در آب نیست؛ از این رو، آب با حل نشدن در روغن ترشی می تواند سطح ترشی را از بین ببرد. ممکن است باعث ایجاد قارچ روی لایه ترشی شود و بیشتر محصول را خراب کند.

ترشی در جارهای شیشه ای، از رطوبت و اکسیژن موجود در محیط محافظت می شود، زیرا درپوش های فلزی ( درب کانتینری)، از هوا و خاصیت گاز خود شیشه، آنرا محفوظ میدارد. بنابراین بسته بندی ترشیجات در جارهای شیشه ای مطمئناً می تواند عمر آن را افزایش دهد.

  1. 4. شیشه نسبت به اسیدها و روغن های موجود در ترشی ها واکنش نشان نمی دهد:

مواد بسته بندی مورد استفاده برای ترشی ها باید نسبت به اسید موجود واکنشی نداشته باشد. به عنوان مثال، اگر خیارشور را در ظروف فلزی بسته بندی کنیم، واکنش شیمیایی بین فلز و اسید باعث تشکیل انواع مختلف نمک و هیدروژن می شود که باعث سمی شدن محتویات ترشی و ایجاد بوی بدی می شود.

از آنجایی که جار‌های شیشه‌ای از مواد مصنوعی و طبیعی ساخته شده‌اند، آن‌ها را نسبت به اکثر اسیدها غیرفعال می‌کند و از ترشی موجود در جار‌های شیشه‌ای در برابر آلودگی شیمیایی محافظت می‌کند.

  1. 5. شیشه ظاهر محصول را جذاب و ممتاز می کند:

یک شرکت می تواند ترشی مرغوب درست کند، اما اگر بسته بندی آن ارزان یا به شکل غیرجذاب باشد، به ناچار باعث می شود که برخی از مشتریان بالقوه آن را نخرند. این طبیعت انسان است که همه می خواهند محصولشان جذاب به نظر برسد. بنابراین جارهای شیشه ای در این مرحله نیز برنده می شوند. آنها جذاب هستند، امکان مشاهده محصول را فراهم می کنند و در چشم مشتریان برتر به نظر می رسند. بنابراین، ترشی در جارهای شیشه ای قطعا امتیاز بالایی دارد.

  1. 6. شیشه یک تجربه راحت با محصول ارائه می دهد:

به عنوان مثال، هنگامی که ترشی بسته بندی شده در ظرف پلاستیکی به مرور زمان استفاده می شود، شکل و طرح خود را از دست می دهد زیرا از طرفین مختلف به سمت داخل خم می شود یا شکل خود را به شکل نامناسبی تغییر می دهد. این می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در زمانی که مشتریان شما سعی می کنند آخرین تکه های محصول را خارج کنند. شیشه، همیشه بدون توجه به اینکه مصرف کننده چقدر سعی می کند آن را خم کند یا بچرخاند به همان شکل باقی می ماند.

  1. 7. شیشه تنها ماده ای است که به عنوان GRAS شناخته می شود:

شیشه تنها بسته بندی مواد غذایی است که وضعیت سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) را دریافت کرده است. این بسته بندی مورد اعتماد و اثبات شده برای سلامت، طعم و محیط زیست در نظر گرفته می شود. بنابراین ظروف شیشه‌ای برای بسته‌بندی محصولاتی مانند خیار شور به‌طور گسترده در سراسر جهان در نظر گرفته می‌شوند.

پکینگ جار

تولیدکننده ظرف شیشه ای جار در تهران انواع مختلفی از این ظروف را در طرح و شکل های مختلف تولید و به بازار ارائه می کند.

اطلاعات تماس
  • دفتر فروش

    خیابان افریقا بالاتر از چهار راه جهان کودک نبش صانعی برج امیر پرویز طبقه 13 واحد 135

    تلفن :02188796685 - 02188878767 - 02188878769

    واتس اپ : 09044353547

    ایمیل : info@packingjar.com

  • کارخانه

    تهران جاده خاوران شهرک صنعتی خاوران سایت فلز تراشان بلوک 122 پلاک 1

  •  

    ساعات کاری

  • شنبه تا چهارشنبه ۱۰ الی ۱۷

  • ایام تعطیل رسمی تعطیل می باشد.
PackingJar 2021. All Rights Reserved.©