/blogs/18-%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D8%B9%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86

جار شیشه ای زعفران

تولید کننده ظروف شیشه ای زعفران

جارهای شیشه ای در انواع و ابعاد مختلف و با کاربرد متفاوت در پکینگ جار تولید و ارایه می شود . اما امروز می خواهیم جارهای  شیشه ای کوچک در ابعاد و اقسام مختلف را بررسی نماییم . جار شیشه ای کوچک که با عنوان جار شیشه ای زعفران یا شیشه زعفران و یا جار زعفران در بازار جارشیشه ای  ایران  شناخته می شود  جایگاه خود را در بین فروشندگان زعفران و تولیدکنندگان زعقران پیدا کرده است . بنابراین تولید جار شیشه ای زعفران زیبا و باکیفیت به  یکی از اهداف تولید کنندگان جار شیشه ای درایران تبدیل گردیده .در مجموعه ما ، جار شیشه ای زعفران در انواع و با نام های زیر درسایت شرکت ارایه می شود .

جار شیشه ای مک کارتی استوانه ای

جار شیشه ای مک کارتی چهارگوش

جارشیشه  زعفرانی

جار شیشه ای تستر قطره

جار شیشه ای تستر باران

جار شیشه ای تستر شبنم

و همچنین این جارهای شیشه ای در ابعاد زیر ارایه می گردند

جار زعفران 180 سی سی

جارزعفران 160 سی سی

جار زعفران 150 سی سی

جار زعفران 70 سی سی

جار زعفران 130 سی سی

جار زعفران 100 سی سی

جار زعفران 60 سی سی

جار زعفران 50 سی سی

جار زعفران 40 سی سی

جار زعفران 30 سی سی و

جار زعفران 20 سی سی

جهت سفارش جار شیشه ای زعفران  می توانید در سایت شرکت پکینگ جار ثبت سفارش نماید و یا از طریق ارسال پیام به شماره واتساپ اعلام  .شده در سایت و یا ازطریق ارسال دایرکت به اینستاگرام سفارش خود را ثبت نمایید  

.در ادامه در مورد زعفران طلای سرخ ایران و خواص  شگفت انگیز این محصول صحبت می کنیم 

نود و پنج درصد زعفران“طلای سرخ” جهان در ایران تولید و صادر می‌شود. زعفران با خاصیت باورنکردنی  در استان خراسان،در  منطقه‌ای در شمال شرقی ایران با شرایط آب و هوایی ایده آل نیمه گرمسیری که دارای زمستان ملایم و تابستان‌های گرم و خشک است به عمل می اید .

بهترین زمان برای کاشت زعفران ماه اردیبهشت و خرداد است و هرچه قدر هوا رو به گرمی برود و زمان کاشت به تأخیر بیافتد، پیاز زعفران دچار آسیب خواهد شد. آبیاری برای زعفران در اوایل کشت نیاز است و بعد از این تنها در زمان برداشت و چند روز قبل از برداشت نیاز به آب در زمین‌های کشت زعفران دیده می‌شود. گیاه زعفران نسبت به گیاهان دیگر به آبیاری و مراقبت کمتری نیاز دارد. پیاز زعفران زمانی که کاشت می‌شود تا ۷ سال بعد از آن نیاز به کاشت مجدد ندارد.

زمان برداشت زعفران در مهر و اواسط آبان است. البته ممکن است برداشت تا اواخر آبان ماه نیز ادامه یابد. مطمئناً زمان کاشت و برداشت زعفران و طریقه پاک کردن زعفران در قیمت و مرغوبیت محصول تأثیر بسزایی دارد. زعفران‌هایی که بعد از برداشت سریع خشک و پاک می‌شوند برای صادرات مناسب‌ترند.

زعفران یکی از ادویه‌هایی است که از زمان باستان با رنگ، طعم و خواص دارویی شناخته‌ شده بود. این ادویه عجیب‌ و غریب بومی در جنوب اروپا نیز کشت می‌شود و امروزه در بسیاری از کشورهای جهان، به‌ویژه در اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، یونان، ترکیه، ایران و در هندوستان و کشمیر، به عمل می‌آید.

خواص دارویی زعفران

۷۵۰۰۰ شکوفه زعفران برای تولید یک کیلوگرم ادویه زعفران لازم است. زعفران معمولاً با دست برداشت می‌شود. با توجه به میزان سختی برداشت زعفران، زعفران را یکی از گران‌ترین گیاهان جهان است.

تولید زعفران خوب نیاز به شرایط آب‌ و هوای سرد و خشک، با خاک‌های حاصلخیز و غنی از خاک و امکانات آبیاری با میزان کافی بارش را دارد. گل‌های زعفران در ساعات صبح زود برداشت‌ شده و خیلی زود از بین می‌روند.  زعفران دارای عطروطعم متمایز است که از ترکیبات شیمیایی آن مانند پیکروکروسین و سافرانال به دست می‌آید. همچنین حاوی ترکیبات شیمیایی کاروتنوئیدی طبیعی و کروسین است که زعفران را به رنگ طلایی زرد نشان می‌دهد. این صفات همراه با خواص دارویی آن را یک عنصر ارزشمند در بسیاری از غذاهای سراسر جهان برشمرده است.

زعفران برای آسم، سرفه، گلودرد استفاده می‌شود. همچنین برای مشکلات بی‌خوابی، سرطان، سخت شدن شریان‌ها، استفراغ، گاز روده، افسردگی، اضطراب، کنترل حافظه، بیماری آلزایمر، درد هنگام زایمان، سوزش سر دل، بیماری پوستی به نام پسوریازیس و پوست خشک مناسب است. با زدن ماسک زعفران به پوست خود لطافت و شادابی پوستتان صد چندان خواهد شد.

زخواص مفید زعفران

زعفران علاوه بر درمان بیماری‌هایی نظیر اسهال خونی، سرخک، بزرگ شدن کبد و طحال و عفونت دستگاه ادراری، کمک به هضم طبیعی غذا، تقویت‌کننده معده و ضد نفخ خواص مفید دیگری نیز دارد که به آن اشاره می‌کنیم:

زعفران آنتی اکسیدان قوی

زعفران حاوی انواع قابل‌توجه ترکیبات گیاهی است که به‌عنوان آنتی‌اکسیدان‌ها عمل می‌کنند. مولکول‌هایی که سلول‌های شما را در مقابل رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های قابل‌توجه زعفران عبارت‌اند از: کروسین، کروستین، سافرانال و کامپرل.

کروسین و کروستین رنگ‌دانه کاروتینوئید هستند و باعث زردی رنگ زعفران هستند. هر دو ترکیب دارای خواص ضدافسردگی هستند، سلول‌های مغز را در مقابل آسیب‌های پیش‌رونده، التهاب، کاهش اشتها و کاهش وزن همانند چای سبز، کمک می‌کنند.

سافرانال موجود در زعفران، طعم و مزه زعفران را متمایز می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد سافرانال موجود در زعفران به بهبود روحیه، حافظه و توانایی یادگیری شما کمک می‌کند، همچنین می‌توانید سلول‌های مغزی خود را در مقابل استرس اکسیداتیو محافظت کنید. درنهایت، کامفرول که در گلبرگ گل زعفران یافت می‌شود دارای فوایدی همچون کاهش التهاب، خواص ضد سرطانی و ضدافسردگی است.

زعفران و درمان بی‌خوابی

زعفران دارای خواص آرام‌بخش طبیعی است و گفته می‌شود که مصرف شربت زعفران قبل از خواب به بهبود کیفیت خواب کمک کرده و بی‌خوابی شبانه را درمان می‌کند. بنابراین بهتر است زمانی که از بی‌خوابی رنج می‌برید کمی زعفران درون آب ریخته و مانند شربت بنوشید.
زعفران ،حاوی خواص آرام بخشی است که به درمان مشکل بی‌خوابی کمک می‌کند ، ۳ یا ۴ رشته زعفران را بردارید و آنها را در یک فنجان شیر گرم بیاندازید. این نوشیدنی گرم را هر روز قبل از خواب بنوشید

.

زعفران می‌تواند حالت روحی و درمان علائم افسردگی را بهبود ببخشد

زعفران به نام “ادویه آفتاب” نام‌گذاری شده است. این نام‌گذاری زعفران فقط به خاطر رنگ متمایز آن نیست، بلکه به این دلیل که ممکن است به خلق‌وخوی شما کمک کند. سایر مطالعات نشان داد که مصرف روزانه ۳۰ میلی‌گرم زعفران به همان اندازه به‌عنوان فلووکستین، ایمیپرامین و سیتالوپرام برای درمان‌های مرسوم برای افسردگی مؤثر است. خیلی از زنانی که بعد از زایمان افسرده می‌شوند با خوردن زعفران در مدت ۶ هفته افسردگی‌شان برطرف خواهد شد

.

زعفران برای مبارزه و پیشگیری سرطان

زعفران دارای آنتی‌اکسیدان‌های بالایی است که به خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد مضر کمک می‌کند. آسیب‌های رادیکال آزاد به بیماری‌های مزمن مانند سرطان مرتبط است. در مطالعات آزمایشگاهی، زعفران و ترکیبات آن به‌صورت انتخابی سلول‌های سرطانی روده را کشتند یا رشد آن‌ها را متوقف کردند، درحالی‌که به سلول‌های طبیعی آسیبی نرساندند. این اثر همچنین در مورد پوست، مغز استخوان، پروستات، ریه، پستان، دهانه رحم، و چندین سلول سرطانی دیگر نیز صادق است

سرطان معده .

یش از ۲۰ درصد افراد جهان و به خصوص در آمریکا به سرطان دستگاه گوارشی دچارند. آب زعفران مانع پیشرفت این بیماری می‌شود

.

سرطان روده بزرگ 

سرطان روده بزرگ یا کولورکتال سومین سرطان شایع در آمریکا است. زعفران به‌طور قابل‌توجهی باعث مهار رشد سلول‌های سرطانی کولورکتال می‌شود. درحالی‌که بر سلول‌های طبیعی هیچ‌گونه اثری نمی‌گذارد.

سرطان کبد

کارسینوما یا HCC یکی از رایج‌ترین شکل‌های اولیه سرطان کبد است، کارسینوم سلول‌های خونی (HCC) پنجمین سرطان شایع است و سومین علت مرگ‌ومیر است .                                                                                        .
زعفران یک اثر مهم شیمی‌درمانی علیه این بیماری به علت مهار تکثیر سلولی دارد و با سرکوب پاسخ التهابی از کبد محافظت می‌کند. می‌تواند میزان بروز عوارض جانبی درمان و مرگ‌ومیر را کاهش دهد. زعفران فعالیت ضد انعقادی در سلول‌های بدخیم دارد و باعث کاهش تکثیر سلولی می‌شود

سرطان پوست

بروز سرطان پوست در سراسر جهان افزایش‌یافته است. تزریق آبی زعفران مانع پیشرفت این نوع بیماری می‌شود. پوست از آنجا که یکی از عوامل زیبایی در چهره و بدن است لذا یکی دیگر از مصارف زعفران استفاده از ماسک‌های زعفران به روش‌های مختلف است.

زعفران علاوه بر کروسین و سافرانال حاوی کروستین است که نقش مهی در پیشگیری سرطان ریه دارد.

زعفران به دلیل وابستگی به غلظت و زمان می‌تواند باعث زنده ماندن سلول‌ها در سلول‌های بدخیم شود و به‌عنوان عامل شیمی‌درمانی در درمان این بیماری قرار گیرد

سرطان سینه .

بیماری فوق متأسفانه امروزه یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در بین زنان است. شرایط درمان فعلی مانند جراحی، پرتودرمانی و شیمی‌درمانی به‌اندازه کافی موفق نبوده است. مطالعات نشان داده‌شده است که زعفران باعث تشکیل رگ‌های جدید خونی در سلول‌های سرطانی سینه و بهبودی اثرات پرتودرمانی می‌شود

.‌

درمان دیابت و قند خون با زعفران

 

در زعفران منگنز وجود دارد. منگنز موجود در زعفران می‌تواند سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش چشمگیری دهد. همچنین کروستین موجود در زعفران می‌تواند، مقاومت به انسولین را بهبود بخشیده و به کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند. زعفران می‌تواند به طور مؤثری باعث کاهش اضطراب در بیماران دیابتی شود و از این لحاظ بین بیماران دو گروه بیماری دیابت تفاوت زیادی ایجاد می‌شود.
به بیان محققین، اثرات زعفران بر اضطراب بیماران دیابتی، احتمالاً به واسطه ماده «کروسین» که یک ترکیب محلول در آب است و «سافرانال» که ماده ای محلول در چربی است به وجود می‌آید.

زعفران برای درمان آلزایمر

زعفران می‌تواند حافظه در بزرگ‌سالان مبتلا به بیماری آلزایمر را بهبود ببخشد. کروستین موجود در زعفران برای پیشگیری از بیماری پارکینسون مفید است، همچنین مطالعات نشان داده که زعفران می‌تواند باعث تقویت حافظه شود و کروکین و کروکتین موجود در آن برای درمان آلزایمر و زوال عقل مفید است. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد کورسین که ماده‌ای مشتق شده از زعفران است، می‌تواند در کاهش مرگ سلول‌های مغزی تأثیرگذار باشد. این ماده مانع از تجمع پلاک‌های پیری می‌شود. علاوه بر این، نقش زعفران به‌عنوان یک ماده ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدان به اثبات رسیده است. بر اساس مطالعات انجام‌شده کاهش سطح سروتونین و فعالیت آن در مغز می‌تواند از عوامل تأثیرگذار در ابتلا به بیماری آلزایمر باشد و جالب این‌که اثر مثبت زعفران بر افزایش فعالیت سروتونین در مغز که در مطالعه روی داروهای جدید ضد آلزایمر موردتوجه است در مطالعات متعددی به اثبات رسیده است.

.

زعفران برای درمان کبد چرب

زعفران به دلیل مقدار بالای آنتی‌اکسیدانی که دارد، دارای خواص ضدالتهابی بوده که می‌تواند به سم‌زدایی و پاک‌سازی کبد شما به‌خصوص کبد چرب کمک کند و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب و بزرگ شدن کبد را کاهش دهد.

.

چه مقدار مجازیم که زعفران مصرف کنیم؟

مصرف سه گرم زعفران را در ماه برای هر فرد مناسب است و استفاده بیش از پنج گرم زعفران در یک وعده غذایی‌، عوارضی همچون سرگیجه، کاهش تعداد ضربان قلب و احساس تهوع در پی دارد.

مصرف بیش‌ازحد زعفران باعث کاهش فشارخون و رقیق شدن بیش‌ازحد خون می‌شود که ممکن است عوارضی مثل خونریزی بینی و یا رحمی را در بانوان به همراه داشته باشد. مصرف بیش‌ازحد زعفران به دلایلی که ذکر شد برای خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود و ممکن است به سقط‌جنین در ماه‌های اول حاملگی منجر شود. هم‌چنین مصرف بی‌رویه زعفران باعث استفراغ، کاهش ضربان قلب، خون‌ریزی از بینی، خون‌ریزی از پلک‌ها و لب و موجب سرگیجه، بی‌حالی، زردی پوست و تغییر رنگ پوست و عوارض خطرناک دیگر مانند تحریکات شدید ماهیچه‌های صاف و حتی می‌تواند منجر به مرگ شود. خوردن زیاد زعفران برای کلیه‌ها مضر است. اشتها را کم می‌کند و ایجاد سردرد می‌کند و باعث اختلال حواس می‌شود. مصرف بیش‌ازحد زعفران در دوران قاعدگی، میزان اضطراب را افزایش می‌دهد. به علت دارا بودن طبیعت گرم زعفران ممکن است منجر به اسهال، از دست دادن آب بدن و ترشح خون از طریق ادرار شود.

استفاده بیش از حد زعفران فشار خون را به شدت کاهش می‌دهد و رقیق شدن بیش از حد خون را به همراه دارد. در این صورت مشکلات بسیاریبرای بدن به وجود می‌آید. به طور مثال رقیق شدن بیش از حد خون در بانوان باعث خونریزی بینی و یا رحم می‌شود همچنین برای خانم‌ها در دوران بارداری به ویژه سه ماه اول بارداری که حساس ترین زمان در دوره بارداری است مصرف زعفران به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. چرا که باعث سقط جنین می‌شود . در دوران بارداری بعد از گذشت سه ماه اول بارداری مصرف زعفران باید توسط متخصص زنان و زایمان کنترل شود.
مصرف بیش از حد زعفران موجب استفراغ، کاهش ضربان قلب، خون ریزی از بینی، خون ریزی از پلک‌ها و لب و موجب سر گیجه، بی حالی، زردی پوست شده که تمامی این موارد عوارض بسیار خطرناکی را در پی داشته که گاهی اوقات منجر به مرگ می‌شود. مصرف زیاد زعفران کار کلیه‌ها را مختل می‌کند و سر درد شدید به همراه دارد. همچنین در مواقعی باعث اختلال حواس نیز می‌شود. در دوران قاعدگی نیز باعث افزایش استرس می‌شود و تغییر رنگ پوست و ضعف شدید را نیز به همراه دارد.

ا

پکینگ جار

تولیدکننده ظرف شیشه ای جار در تهران انواع مختلفی از این ظروف را در طرح و شکل های مختلف تولید و به بازار ارائه می کند.

اطلاعات تماس
  • دفتر فروش

    خیابان افریقا بالاتر از چهار راه جهان کودک نبش صانعی برج امیر پرویز طبقه 13 واحد 135

    تلفن :02188796685 - 02188878767 - 02188878769

    واتس اپ : 09044353547

    ایمیل : info@packingjar.com

  • کارخانه

    تهران جاده خاوران شهرک صنعتی خاوران سایت فلز تراشان بلوک 122 پلاک 1

  •  

    ساعات کاری

  • شنبه تا چهارشنبه ۱۰ الی ۱۷

  • ایام تعطیل رسمی تعطیل می باشد.
PackingJar 2021. All Rights Reserved.©