/blogs/116-%D9%86%D9%85%DA%A9-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D9%86%D9%85%DA%A9-%D8%A2%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D9%86%D9%85%DA%A9-%D8%B3%D8%A8%D8%B2

خواص نمکها ی رنگی و بسته بندی آن

نمک های رنگی که به رنگ های مختلف آبی، سبز، صورتی و قرمز در بازار وجود دارند، دارای خاصیت های زیاد و فوق العاده ای برای بدن هستند. این نوع نمک ها کاربردهای زیادی دارند و از آنها می توان برای درمان برخی بیماری ها ، ماساژ، تهیه کیک و شیرینی و دسر و غذا، تولید اسکراب بدن ، لایه بردار پوست و انواع بازی و فعالیت های خلاقانه برای کودکان استفاده کرد.

نحوه درست کردن هر یک از نمک‌های خوراکی متفاوت است همین موضوع باعث می‌شود که هر کدام از آنها خاصیت فوق‌العاده ای را به همراه بیاورد. نمک‌های رنگی خوراکی را می‌توانید از بازار تهیه و مصرف کنید.

 

نمک رنگی

 

نمک رنگی چیست؟

نمک‌های معمولی را می‌توان با استفاده از راه‌هایی به رنگ‌های مختلف درآورد و مورد استفاده قرار داد. نمک خوراکی تنها سفید رنگ نیست بلکه به رنگ‌های دیگر هم وجود دارد.

 

نمک آبی

 

نمک آبی

نمک خوراکی آبی معمولاً از دریا به دست می‌آیند. به دلیل تبخیر آب دریا در طی چند سال و مدت طولانی، نمک ایجاد شده از دریا به رنگ آبی در میآید. در واقع این نوع نمک به دلیل فشرده سازی در بلند مدت به رنگ آبی درآمده است. طعم این نوع نمک خوراکی، کمی شیرین است. نمک آبی از دریاچه نمک به دست می‌آید به همین علت کشور ایران تولید کننده این نمک میباشد و  در طی این سال‌ها، این نمک را به کشورهای دیگر صادر کرده است. این نمک خوراکی جذابیت خاصی دارد و به همین دلیل طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

 

نمک صورتی

 

نمک صورتی (نمک هیمالیا)

به دلیل اینکه نمک خوراکی صورتی از هیمالیا و پاکستان استخراج می‌شود، به آن، نمک هیمالیا نیز میگویند. به دلیل وجود پتاسیم و آهن در آن، این نمک به رنگ صورتی درآمده است. نمک صورتی طرفداران زیادی دارد به این دلیل که پتاسیم برای عملکرد عصب‌های بدن مفید است. علاوه بر آهن و پتاسیم، عناصر دیگری همچون کلسیم و منیزیم هم داخل نمک هیمالیا وجود دارد. این عناصر برای بدن انسان بسیار مفید هستند.

در بیشتر خانه‌ها از نمک صورتی در ماساژ، وان حمام، شامپو، سفره آرایی و تزئین غذا استفاده می‌کنند. این نمک در کشور ایران وجود ندارد و از طریق کشورهای دیگر به ایران صادر می‌شود.

 

نمک سبز

 

نمک خوراکی سبز

به دلیل وجود عنصر کات کبود در نمک خوراکی سبز، این نمک به رنگ سبز است. کات کبود همان مس دو سولفات پنج آبه است. از این نوع نمک می‌توانید در تزئین غذا و سفره استفاده کنید. برای اینکه پوست نرم و لطیفی را برای خود به وجود آورید، توصیه می‌شود که مقدار کمی از نمک سبز خوراکی را داخل وان حمام بریزید. علاوه بر این شما می‌توانید از این نمک برای ماساژ بدن استفاده کرده و از تاثیر فوق العاده آن حیرت زده شوید. چراکه این سنگ، کمک زیادی به جدا کردن سلول‌های مرده پوست می‌کند و پوستی تمیز و سالم را به شما هدیه می‌دهد. از این نمک برای رفع ریزش و شوره مو هم استفاده می‌شود چراکه خاصیت محافظت از ریشه مو را دارد.

 

نمک قرمز

 

سنگ نمک قرمز

این نوع نمک‌ها به دلیل اینکه هنگام استخراج، مواد معدنی دیگر از سنگ‌های زیرزمینی را به خود به همراه می‌آورند، به رنگ قرمز یا قهوه‌ای در می‌آیند. نمک خوراکی قرمز بیشتر در کشور انگلستان وجود دارد.

 

مضرات نمک رنگی

 

تذکر:

هر نوع نمکی که در طبیعت وجود دارد، در شرایط عادی با ناخالصی همراه است، بسته به این‌ که نمک از چه منطقه‌ای برداشت می‌شود، ناخالصی‌ها و طبیعتا رنگ آن هم متفاوت است.

نمک‌ زمانی که به کارخانه می‌رسد، ناخالصی‌های آن از بین می‌رود، بلوری شکل شده و به آن ید اضافه می‌شود، نمک کریستاله و یددار سالم‌ترین نمکی است که متخصصان استفاده از آن را توصیه می‌کنند.

نمک‌های صورتی، دریا و یا سنگ نمک در واقع سنگ نمکی است که از دل طبیعت استخراج شده و سرشار از ناخالصی است، این نمک‌ها اگر تصفیه نشوند خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها از جمله سرطان کبد و مثانه را بالا می‌برد.

 استفاده طولانی مدت از نمک‌های تصفیه نشده خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را نیز افزایش می‌دهد،  مطالعات انجام شده نشان دهنده این است که استفاده از این نمک‌ها التهاب‌آور و امکان رسوب کردن آن در عروق و کبد بسیار زیاد است.

علاوه بر ناخالصی‌های نمک‌های رنگی، استفاده از این نمک‌ها مشکلات دیگری نیز در پی دارد، نمک‌های تصفیه نشده در مقایسه با نمک‌ یددار کریستاله، شوری کمتری دارند؛ به طور مثال یک قاشق نمک تصفیه شده شورتر از یک قاشق نمک تصفیه نشده یا سنگ نمک است؛ بنابراین زمانی ‌که از این نوع نمک‌ها استفاده می‌کنید برای مزه‌دار کردن غذا از مقدار بیشتری نمک استفاده می‌کنید، در نتیجه هم نمک بیشتری مصرف می‌کنید و هم ناخالصی بیشتری همراه با این نمک‌ها وارد بدنتان می‌شود.

نمک‌های تصفیه نشده مجوز مصرف از سوی سازمان غذا و دارو ندارند،  تبلیغاتی که در راستای مفید بودن این نمک‌ها برای سلامت می‌شود، دقیقا برعکس است. در این تبلیغات ادعا می‌شود این نمک‌ها برای سلامت مفید است و همین ادعاهای بی‌ پایه و اساس افراد را ترغیب به استفاده بیشتر از نمک می‌کند؛ در حالی ‌که مهمترین مساله درباره هر نوع نمکی مضر بودن آن است و باید تا جای ممکن مصرف نمک را به حداقل برسانیم.

مقدار مجاز مصرف نمک، پنج گرم معادل یک قاشق چایخوری در روز است، یک فرد سالم بزرگسال بیشتر از این مقدار مجاز به استفاده از نمک در روز نیست.

بنابر اعلام روابط عمومی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور، نمک پنهان موجود درمواد غذایی مانند: رب گوجه فرنگی، انواع کنسروها، بیسکویت‌ها، کیک‌ها و سایر فرآورده‌‌ها دارای مقادیر قابل توجهی نمک هستند که باید در زمان استفاده از آن به اطلاعات تغذیه‌ای آن توجه شود.

مجموعه پکینگ جار تلاش میکند تا شما را با روش های کسب و کارهای  خانگی و بسته بندی با جار شیشه ای آشنا کرده و ایدهای جدیدی در ذهن شما ایجاد نماید .

یپکینگ جار در راستای حفظ محیط زیست، شیشه های سازگار با طبیعت و مناسب بسته بندی  تولید و ارایه می نماید .

فروش عمده جار شیشه ای

برای خرید اینترنتی جار شیشه ای به صورت عمده به آدرس https://PACKINGJAR.com/  مراجعه کنید.

چنانچه سوالات بیشتری در رابطه با شکل جارها دارید؟ یا می خواهید بدانید که چک لیست شما برای انتخاب شکل مناسب برای محصول شما چه باید باشد؟ با ما از طریق تلفن های 88878769 و 88878767 درارتباط برقرار کنید.

برای دیدت تمامی محصولات به https://packingjar.com/shop مراجعه کنید.

اگر سوال یا نظری در مورد جارهای شیشه ای دارید، لطفاً به https://packingjar.com/  مراجعه کنید.

برای وبلاگ ها و ویدیوهای بیشتر در مورد بسته بندی شیشه ای، به https://packingjar.com/blogs  مراجعه کنید

برای اطلاع از آخرین به روز رسانی های بسته بندی شیشه ای، با ما همراه شوید

*صفحه اینستاگرامhttps://www.instagram.com/packingjar/

پکینگ جار

تولیدکننده ظرف شیشه ای جار در تهران انواع مختلفی از این ظروف را در طرح و شکل های مختلف تولید و به بازار ارائه می کند.

اطلاعات تماس
  • دفتر فروش

    خیابان افریقا بالاتر از چهار راه جهان کودک نبش صانعی برج امیر پرویز طبقه 13 واحد 135

    تلفن :02188796685 - 02188878767 - 02188878769

    واتس اپ : 09044353547

    ایمیل : info@packingjar.com

  • کارخانه

    تهران جاده خاوران شهرک صنعتی خاوران سایت فلز تراشان بلوک 122 پلاک 1

  •  

    ساعات کاری

  • شنبه تا چهارشنبه ۱۰ الی ۱۷

  • ایام تعطیل رسمی تعطیل می باشد.
PackingJar 2021. All Rights Reserved.©