/blogs/396-%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%A7%DB%8C

ریشه شیرین بیان در جار شیشه ای

شیرین بیان گیاهی خودرو است که ساقه زیر زمینی و ریشه آن مصرف دارویی دارد. شیرین بیان منبع خوبی از انواع ویتامین B و ویتامین E و مواد معدنی از جمله پتاسیم و منیزیم است. خواص شیرین بیان برای بیماری های گوارشی، مراقبت از پوست و درمان افسردگی بسیار موثر است. در این وبلاگ از پکینگ جار شما را با خواص شیرین بیان، میزان مصرف و اشکال مختلف شیرین بیان، ارزش غذایی شیرین بیان و عوارض جانبی و موارد احتیاطی شیرین بیان آشنا خواهیم کرد.

 

شیرین بیان در جار

 

شیرین بیان چیست؟

شیرین بیان که به آن ریشه‌ی شیرین نیز می‌گویند، گیاهی چوبی و چندساله است که تا حدود ۱ تا ۲ متر رشد می‌کند. ریشه‌های بلند و پرچین شیرین بیان به‌صورت افقی و زیر زمین پخش می‌شوند. از ریشه‌ی شیرین بیان بیشتر به‌عنوان شیرین‌کننده در آب‌نبات و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. علاوه‌بر استفاده از شیرین بیان در خوراکی‌ها، این گیاه به‌دلیل خواص درمانی گوناگون خود و افزایش طول عمر و سلامتی از زمان‌های باستان مورد توجه قرار گرفته است.

با گذشت زمان خواص شیرین بیان برای سلامتی بیشتر در جامعه‌ی پزشکی پذیرفته می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که در پژوهش‌های پزشکی هنوز برخی از خواص شیرین بیان برای سلامتی اثبات نشده است.

 

تاریخچه‌ی شیرین بیان

شیرین بیان ریشه‌ی گیاهی است که «Glycyrrhiza glabra» نام دارد که در فارسی به آن «مَهْک» گفته می‌شود. این گیاه بومی اروپا و آسیاست و در این مناطق در دسته‌ی علف‌ها طبقه‌بندی می‌شود. مصریان باستان عاشق ریشه‌ی شیرین بیان بودند. آنها از چای ریشه‌ی شیرین بیان به‌عنوان درمانی برای همه‌ی دردها استفاده می‌کردند. بعدها شیرین بیان وارد چین شد و به گیاه مهمی در طب سنتی چین تبدیل شد.

 

گیاه شیرین بیان

 

میزان مصرف و اشکال مختلف شیرین بیان

عصاره‌ی مایع

عصاره‌ی شیرین بیان معمول‌ترین شکل شیرین بیان است که از آن به‌ عنوان شیرین‌کننده در انواع آب‌نبات‌ها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. میزان مصرف عصاره‌ی شیرین بیان در هر فرد نباید بیش از ۳۰ میلی‌گرم/ میلی‌لیتر از «اسید گلیسیریزیک» باشد. مصرف بیش از این مقدار موجب بروز عوارض جانبی ناخواسته‌ای می‌شود.

پودر

پودر شیرین بیان در فروشگاه‌های موادغذایی بهداشتی و خرده‌فروشی‌های آنلاین عرضه می‌شود. با ترکیب پودر شیرین بیان با ژل (به‌ عنوان پایه) می‌توان پمادی موضعی ساخت که پوست را تمیز می‌کند.

پودر شیرین بیان به‌ویژه در درمان اگزما و آکنه مفید است. می‌توانید پودر شیرین بیان را داخل کپسول‌های گیاهی بریزید و این کپسول‌ها را به‌صورت خوراکی مصرف کنید.

به گفته‌ی سازمان بهداشت جهانی (WHO) میزان توصیه‌شده‌ی مصرف ریشه‌ی شیرین بیان کمتر از ۷۵ میلی‌گرم در روز است.

چای شیرین بیان

امروزه استفاده از برگ‌های خشک و خردشده‌ی گیاه شیرین بیان به‌صورت چای طرفدار دارد. می‌توانید این نوع چای‌ها را در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های موادغذایی بهداشتی خریداری کنید.

از چای شیرین بیان برای بهبود سلامت دستگاه گوارشی، تنفسی و غدد فوق کلیوی استفاده می‌شود. معمولا در چای‌های موجود برای سلامت سیستم نایژه‌ای و تنفسی و پاک‌سازی و سم‌زدایی، شکلی از شیرین بیان وجود دارد. برای درمان گلودرد نیز می‌توانید با ترکیب‌کردن ریشه‌ی گل‌ختمی، ریشه‌ی شیرین بیان و پوست درخت نارون چای تهیه کنید. البته مصرف بیش از ۲۵۰ گرم چای شیرین بیان در روز توصیه نمی‌شود.

 

 پودر شیرین بیان در جار

 

DGL یا شیرین بیان گلیسیریزین زدایی‌شده‌

DGL شیرین بیانی است که «گلیسیریزین» آن حذف شده است و سالم‌تر است. میزان «گلیسیریزین» موجود در DGL نباید بیش از ۲ درصد باشد. مصرف DGL برای درمان مشکلات گوارشی توصیه می‌شود، زیرا برای برطرف‌کردن این مشکلات، شیرین بیان باید به‌صورت بلندمدت مصرف شود.

DGL به‌ شکل قرص‌های جویدنی، کپسول، چای و پودر در دسترس است. البته میزان مصرف DGL نباید بیش از ۵ گرم در روز باشد.

 

ارزش غذایی شیرین بیان

در شیرین بیان انواع گوناگونی از موادمغذی مفید و «فلاونوئیدها» وجود دارد. شیرین بیان منبع خوبی از ویتامین B1 ، B2 ، B3 ، B5  و ویتامین E است. شیرین بیان از موادمعدنی‌ای مانند فسفر، کلسیم، کولین، آهن، منیزیم، پتاسیم، سلنیوم، سیلیکون و روی نیز برخوردار است. شیرین بیان مخزنی از مواد مغذی گیاهی شامل «بتاکاروتن»، «گلیسیریزین»، «گلابریدین «، »ازوئگوئتیدین « ، »تیمول»، «فنول»، «اسید فرولیک» و «کورستین» است.

 

جار ادویه

 

خواص شیرین بیان برای سلامتی

۱. درمان آفت یا زخم‌های دهانی

۲. حفاظت از کبد

۳. درمان اختلالات معده

۴. کاهش استرس

۵. درمان رماتیسم مفاصل

۶. برطرف‌کردن علائم یائسگی و سندروم پیش از قاعدگی

۷. پیشگیری از سرطان

۸. کمک به درمان سندروم خستگی مزمن

۹. تقویت سیستم ایمنی بدن

۱۰. درمان بیماری سل

۱۱. درمان عفونت‌ها

۱۲. کاهش ابتلابه آترواسكلروز یا تصلب شرایین (Atherosclerosis)

۱۳. برطرف‌کردن اختلالات تنفسی و تمیزکردن سیستم تنفسی

۱۴. درمان بیماری‌های ناشی از آلودگی به ویروس HIV

۱۵. کمک به سم‌زدایی بدن

۱۶. افزایش باروری زنان

۱۷. درمان چاقی

۱۸. مراقبت از پوست

۱۹. درمان هپاتیت

۲۰. درمان زخم معده یا پپتیک

۲۱. مراقبت از موها

۲۲. کاهش افسردگی

۲۳. کمک به سلامت دهان و دندان

۲۴. رفع اختلالات عصبی

۲۵. افزایش سلامت قلب و عروق

۲۶. بهبود عملکرد شناختی

۲۷. جلوگیری از نفروپاتی دیابتی

 

استفاده از شیرین بیان در آشپزی و صنعت

شیرین بیان از زمان‌های باستان به‌عنوان ماده‌ای طعم‌دهنده در محصولات شیرینی‌پزی مانند شیرینی‌ها و آب‌نبات‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. از شیرین بیان در صنعت دخانیات و تولید سیگار و ترکیبات دخانیاتی نیز به‌طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. در محصولات دخانیاتی از شیرین بیان به‌عنوان بهبوددهنده‌ی بو و کنترل‌کننده‌ی رطوبت استفاده می‌شود. به‌دلیل خاصیت کف‌کنندگی شیرین بیان در نوشیدنی‌ها نیز به‌طور گسترده‌ای از آن استفاده می‌شود.

 

شیشه ادویه

 

موارد احتیاطی و عوارض جانبی استفاده از شیرین بیان

شیرین بیان حاوی «اسید گلیسیریزیک» است که در برخی موارد می‌تواند منجربه بروز عوارض جانبی شود. این عوارض شامل خستگی جسمی، بی‌نظمی‌های قاعدگی، تورم و اختلالات کلیوی است. البته شیرین بیانِ فاقد «اسید گلیسیریزیک» (که به آن شیرین بیان گلیسیریزین زدایی‌شده‌ نیز گفته می‌شود) عوارض جانبی کمتری دارد.

تجمع مایعات (fluid retention) و اختلالات متابولیسمی: در برخی مطالعات افرادی که مقدار زیادی ریشه‌ی شیرین بیان را در دوره‌ای دوهفته‌ای مصرف کردند، دچار تجمع مایعات و اختلالات متابولیسمی شدند.

فشارخون بالا و اختلالات قلبی: شیرین بیان می‌تواند در بعضی افراد منجربه فشار خون بالا و عوارض قلبی مانند آریتمی قلبی و نارسایی احتقانی قلب شود. افرادی که دچار فشار خون بالا یا اختلالات قلبی هستند، باید درمورد مصرف شیرین بیان بااحتیاط عمل کنند. کودکان زیر ۱۰ سال پس از مصرف بیش‌ازحد شیرین بیان به‌ دلیل فشارخون بالا بستری شده‌اند.

مشکلات هورمونی: شیرین بیان اثری استروژنی در بدن دارد و می‌تواند مشکلات و بیماری‌های حساس به هورمون مانند سرطان پستان، فیبروئیدهای رحمی (توده‌های غیرسرطانی و خوش‌خیمی که در ناحیه‌ی رحم رشد می‌کنند) و سرطان تخمدان را بدتر کند.

بارداری و شیردهی: مصرف بیش‌ازحد شیرین بیان در طول دوران بارداری توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است منجربه عوارض مرگباری مانند زایمان زودرس یا سقط جنین شود. سازمان غذا و داروی آمریکا به زنان باردار و شیرده توصیه کرده است که از مصرف تمام اشکال شیرین بیان پرهیز کنند.

عوارض جنسی: شیرین بیان می‌تواند بر سطح هورمون تستوسترون در مردان اثر بگذارد و میل جنسی آنها را کاهش دهد.

تداخلات دارویی: ممکن است که شیرین بیان با داروهای «دیورتیک» (ادرارآور) تداخل پیدا کند.

هیپوکالمی (Hypokalemia): مصرف بیش‌ازحد عصاره‌ی ریشه‌ی شیرین بیان یا تداخل آن با داروهایی که میزان پتاسیم در بدن را کاهش می‌دهند، موجب پایین‌آمدن سطح پتاسیم بدن به میزانی خطرناک و ضعف عضلانی می‌شود. این وضعیت «هیپوکالمی» (hypokalemia) نام دارد. سطح بسیار پایین پتاسیم موجب بروز مشکلاتی در اعصاب می‌شود که می‌تواند منجربه عوارض عضلانی مانند «هیپرتونی» (hypertonia) شود.

کورتیکواستروئیدها (یا کورتون، Corticosteroids): گاهی شیرین بیان با «کورتیکواستروئید»هایی مانند «پردنیزون» (prednisone) تداخل پیدا می‌کند و بر سطح هورمون کورتیزول (که مسئول کنترل استرس در بدن است) اثر می‌گذارد.

 

خواص شیرین بیان

 

کلام آخر

شیرین بیان گیاهی است که از شکر هم شیرین‌تر و البته سالم‌تر است!

شیرین بیان از درمان‌های قدیمی و یکی از گیاهان دارویی‌ای است که به‌طور گسترده مورد استفاده و مطالعه قرار گرفته است. شیرین بیان به‌دلیل ویژگی‌های ضدباکتریایی خود در کمک به مقابله با بوی بدن مؤثر است و از آن به‌عنوان عامل روان‌کننده در تنقیه یا اماله (enema، فروکردن آب یا هر مایع دیگری به داخل روده‌ی بزرگ برای پاک‌کردن آن) نیز استفاده می‌شود. شیرین بیان در کاهش لکه‌های پیری و درمان آلرژی‌ها، «تاندونیت» (tendonitis، التهاب تاندون همراه‌با پارگی‌های میکروسکوپی)، «بورسیت» (bursitis، التهاب بورس؛ بورس‌ها کیسه‌های حاوی مایع سینوویال در اطراف مفاصل هستند که باعث کاهش اصطکاک میان ساختارهای مجاور خود می‌شوند) و سمّیت ناشی از موادغذایی یا موادشیمیایی مؤثر است. شیرین بیان (درصورت استفاده در حد اعتدال) موجب تقویت اثرات سایر گیاهان دارویی می‌شود و به القا حس آرامش و سلامتی کمک می‌کند.

و سخن آخر اینکه شما میتوانید با بسته بندی شیرین بیان در جار شیشه ای وارد بازار کسب و کار شده و برند خاص خودتان را داشته باشید.

 

ریشه شیرین بیان

 

پکینگ جار اولین تولید کننده درب کانتینری در ایران، کمک رسان در امر بسته بندی و تولید جار برای صاحبان کسب و کار میباشد و هدف ما رونق و پیشرفت روزافزون ایران و ایرانی بوده و بدان افتخار میکند.

مجموعه پکینگ جار میکوشد تا با بالا بردن تنوع محصولات نظر هر بیننده ای را به خود جلب کرده و محصول شما را خاص تر جلوه دهد، پس با ما همراه باشید تا جار های شیشه ای و جارهای پلاستیکی جدید را به شما معرفی کنیم.

 

و در پایان نکات مهمی که قبل از خرید باید بدانید:

جار های شیشه ای پکینگ جار به صورت دستی تولید شده و به علت شرایط خاص تولید، امکان دارد که  در تعدادی از آنها حباب های ریز مشاهده شود یا کمی ته رنگ سبز یا آبی داشته باشند و یا در آنها اعوجاج دیده شود اما همانطور که از اسم شرکت پیداست ما  تولید کننده شیشه بسته بندی هستیم و شیشه های بسته بندی اصولا با شیشه کریستال و بلور و بانکه مخصوص آشپزخانه مقایسه نمی شود . بازار فروش محصولات ما برای مشتریانی است که خود محصولاتی دارند قابل ارایه برای  مشتری خودشان که جهت بسته بندی محصول به ما مراجعه می کنند .به همین دلیل قیمت جارهای بسته بندی برای گروه هدف که محصولات خود را در این جار های شیشه ای بسته بندی می کنند مقرون به صرفه می باشد .

این جارهای شیشه ای تا 70 درجه تحمل گرما دارند و بالای 70 درجه احتمال شکست وجود دارد .مشتریانی که برای بسته بندی شمع از این محصول استفاده می نمایند با خیال راحت می توانند از این جارها استفاده نمایند.

همچنین روش دوش پاستور یکی از روشهایی است که مشتریان می توانند محصولات خود را ماندگارتر نمایند.

بعد از خرید جار های شیشه ای آنها را شستشو نمایید و بعد از خشک شدن کامل جار، محصول خود را در آن بسته بندی نمایید.

برای دیدن انواع جارشیشه ای میتوانید به قسمت محصولات در وب سایت پکینگ جار رفته و جار شیشه ای مورد علاقه خود را انتخاب و تهیه نمایید.

https://packingjar.com/shop

برای دیدن انواع بطری در وب سایت ما به قسمت محصولات / بطری شیشه ای  مراجعه کنید.

https://packingjar.com/botri

مجموعه پکینگ جار تلاش میکند تا شما را با روش های کسب و کارهای  خانگی و بسته بندی با جار شیشه ای آشنا کرده و ایده های جدیدی در ذهن شما ایجاد نماید .

یپکینگ جار در راستای حفظ محیط زیست، شیشه های سازگار با طبیعت و مناسب بسته بندی  تولید و ارایه می نماید .

فروش عمده جار شیشه ای

برای خرید اینترنتی جار شیشه ای به صورت عمده به آدرس https://packingjar.com/  مراجعه کنید.

چنانچه سوالات بیشتری در رابطه با شکل جارها دارید؟ با ما از طریق تلفن های 88878769 و 88878767 درارتباط برقرار کنید.

برای دیدن تمامی محصولات به https://packingjar.com/shop مراجعه کنید.

اگر سوال یا نظری در مورد جارهای شیشه ای دارید، لطفاً به https://packingjar.com/  مراجعه کنید.

برای مشاهده وبلاگ ها و ویدیوهای بیشتر در مورد بسته بندی جارهای  شیشه ای، به آدرس https://packingjar.com/blogs  مراجعه کنید

برای اطلاع از آخرین به روز رسانی های بسته بندی جارهای  شیشه ای، با ما همراه شوید

*صفحه اینستاگرامhttps://www.instagram.com/packingjar/

پکینگ جار

تولیدکننده ظرف شیشه ای جار در تهران انواع مختلفی از این ظروف را در طرح و شکل های مختلف تولید و به بازار ارائه می کند.

اطلاعات تماس
  • دفتر فروش

    خیابان افریقا بالاتر از چهار راه جهان کودک نبش صانعی برج امیر پرویز طبقه 13 واحد 135

    تلفن :02188796685 - 02188878767 - 02188878769

    واتس اپ : 09044353547

    ایمیل : info@packingjar.com

  • کارخانه

    تهران جاده خاوران شهرک صنعتی خاوران سایت فلز تراشان بلوک 122 پلاک 1

  •  

    ساعات کاری

  • شنبه تا چهارشنبه ۱۰ الی ۱۷

  • ایام تعطیل رسمی تعطیل می باشد.
PackingJar 2021. All Rights Reserved.©