/blogs/23-%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD-%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD

جار شمع

از دیر باز شمع در تمدن انسانی نقش بسزایی داشته است. شمع نه تنها به عنوان وسیله ای جهت تامین روشنایی استفاده شده بلکه در مراسم مختلف من جمله مراسم مذهبی مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از مشکلات همیشگی استفاده از ان آب شدن شمع در هنگام سوختن می باشد که غیر از کثیف کاری باعث میشود امکان استفاده کامل از شمع از بین برود و تقریبا یک چهارم تا یک پنجم آن غیر قابل استفاده گردد.

از این رو در جوامع مختلف انسانها به دنبال راهکاری جهت حل این معضل بوده اند یکی از این راهکارها استفاده از ظروف مختلف جهت نگهداری شمع می باشد. بدین ضورت که فیتیله شمع که میتواند از جنس چوب یا نخ باشد را درون ظرف قرار میدهند و آن را ثابت میکنند سپس پارافین اب شده را درون ظرف میریزند و پس از خنک شدن قابل استفاده میشود.یکی از بهترین ظروف نگهدارنده شمع ظروف شیشه ای یا اصطلاحا ظروف جار هستند که علاوه بر حل مشکل مذکور زیبایی دو چندانی نیز به محصول میدهند.

شمع هایی که در ظروف جار درست میشوند را جار شمع می نامند. جار شمع ها در عصر حاضر به یک کالای تزیینی تبدیل شده که معمولا با رایحه ها و الوان مختلف در بازار موجود می باشد.

تولید جار شمع به عنوان یکی از مشاغل ساده و با در آمد نسبتا خوب میباشد. از این رو خیلی از خانم ها و حتی اقایان به عنوان یک شغل درآمدزای خانگی به آن مشغول بوده و از این روش کسب درآمد میکنند.

مواد اولیه و لازم برای ساخت یک شمع ساده

برای تهیه و ساخت هر نوع شمع به یک سری لوازم که در تمام شمع ها به صورت مشترک است احتیاج داریم که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

– انواع قالب ها (بسته به سلیقه شما که شمع انتهای کار شما به چه شکلی در می آید می توانید قالب خود را انتخاب کنید.)
– رنگ (دوست دارید شمع مورد نظر شما به چه رنگ هایی ساخته شود.)
– رایحه یا عطر (بعضی افراد دوست دارند که با سوختن شمع بوی مطبوعی از آن استشمام شود.)

مواد اصلی برای شمع سازی در منزل

– پارافین جامد (اگر کیفیت شمع برای شم مهم است سعی کنید از پارفین مرغوب استفاده کنید.)
– مداد شمعی رنگی (جهت رنگی نمودن شمع)
– فیتیله شمع
– قالب های آماده (شیشه های موجود در منزل یا پیدا کردن قالب دلخواه از فروشگاه هایی که در آن ها شیشه سس و مربا و … عرضه می کنند.)
– قالب های مخصوص که قابلیت جدا شدن را دارند. (در صورت استفاده از ساخت شمع هایی که درون قالب نیستند.)
– قیچی
– چسب حرارتی و چوب بستنی برای نگه داشتن فیتیله

آموزش ساخت شمع در منزل به صورت قدم به قدم، مرحله اول

همانطور که مشاهده کردید مواد اولیه بسیار راحت تهیه شده و هزینه زیادی نخواهد داشت. اما مرحله اول شمع سازی به چه صورت خواهد بود. ابتدا پارافین را در ظرفی که از قبل آماده کردید قرار داده و آن را خرد می کنیم. (می توانید از اجسام برای خرد کردن پارافین جامد استفاده کنید.) در ادامه نیاز به ذوب کردن پارافین خرد شده داریم، برای ذوب کردن پارافین از حرارت مستقیم استفاده نکنید! اگر ظرف را روی حرارت قرار دهید باعث می شود پارافین از بین رفته و یا بسوزد! پس بهترین راه برای آب کردن پارافین، اینست که ظرف دیگری را از آب پر کرده و آن را روی شعله گذاشته و گرم کنید.

ظرف اول را که حاوی پارافین است در داخل ظرف دوم قرار دهید. بعد از مدتی پارافین خرد شده شما به صورت ذوب شده در خواهد آمد. بعد از اینکه پارافین شما به حالت مایع در آمد جهت یکنواخت شدن ماده ذوب شده با قاشق آن را به هم بزنید.

“باید به این نکته توجه داشته باشید که دمای آب گرم شده به حالت جوش نرسد. (اگر با آب جوش پارافین مورد نظر را ذوب نماییم ممکن است در انتها به شمع دلخواه خود نرسیم.)”

آموزش ساخت شمع در منزل به صورت قدم به قدم مرحله دوم

در این مرحله قالبی را که از قبل آماده کرده ایم را شسته و کاملا خشک می کنیم به طوری که رطوبت نداشته باشد. حال فیتیله را باید قبل از ریختن پارافین داخل ظرف فیکس کنیم. (ثابت نگه داریم) برای این کار ابتدا مقداری چسب (حرارتی یا دو قلو به مقدار خیلی کم) به انتهای ظرف و در مرکز آن ریخته تا انتهای فیتیله را محکم نگه دارد اما برای نگه داشتن فیتیله در بالای ظرف می توان آن را با دست نگه داشت. اما ما پیشنهاد بهتری برای شما داریم. کافیست وسط یک تکه چوب بستی سوراخی ایجاد کرده و فیتیله را از آن عبور داد تا ابتدای فیتیله هم ثابت بماند. حال پارافین ذوب شده را داخل قالب ریخته را بعد از گذشت ۲ الی ۳ دقیقه کمی صبر کرده تا دمای آن پایین آمده و خنک شود. (به اصطلاح پارافین جامد شکل ظرف را به خود بگیرد.)

نکته : برای زودتر خنک کردن شمع از یخچال و یا فریزر استفاده نکنید! این کار ممکن است باعث ترک خوردن پارافین شما شود و در نهایت به شمع دلخواه خود نرسید. پس کافیست مقداری صبوری به خرج دهید تا شمعی جذاب و زیبا بسازید.

آموزش ساخت شمع در منزل به صورت قدم به قدم مرحله سوم

در این مرحله که تقریبا انتهای کار ماست کافیست فیتیله را مقداری آزاد گذاشته و مابقی را با قیچی جدا کنید. شمع ما اکنون آماده استفاده است. در انتهای آموزش شمع سازی در منزل ذکر نکات زیر خالی از لطف نیست:

در این آموزش ما ساخت شمع را در قالب هایی آموزش دادیم که قابلیت جدا شدن ندارند! (اگر بخواهیم شمع درون قالب نباشد باید از قالب های مخصوص استفاده کنیم.)
اگر از قالب های مخصوص استفاده کردیم یادمان باشد که پس از شستن و خشک کردن قالب، دیواره های داخلی آن را چرب کنیم تا هنگام جدا کردن شمع از قالب مشکلی نداشته باشیم.

برای ساخت شمع های رنگی کافیست در مرحله اول به همراه پارافین جامد معمولی مقداری از مداد شمعی رنگی (رنگ دلخواه) ریخته و پس از خرد شدن و مخلوط کردن، آن را ذوب کنیم.

همنطور که ملاحظه کردید برای ساخت جار شمع در منزل نیاز به دانش خاصی نیست کافیست مقداری صبر و دقت و حوصله را چاشنی کار کنیم

:جارهایی که که برای ساخت شمع مناسبند عبارتند از:

استوانه ای درب کانتینری و ساده سایز 4 و 5

ششضلعی درب کانتینری و ساده سایز 4

بانکه درب کانتینری و ساده سایز 5

.کوپ عینکی سایز 7

چهار گوش درب کانتینری سایز 6

چهار گوش ساده سایز 3

انواع مک کارتی ها

پکینگ جار

تولیدکننده ظرف شیشه ای جار در تهران انواع مختلفی از این ظروف را در طرح و شکل های مختلف تولید و به بازار ارائه می کند.

اطلاعات تماس
  • دفتر فروش

    خیابان افریقا بالاتر از چهار راه جهان کودک نبش صانعی برج امیر پرویز طبقه 13 واحد 135

    تلفن :02188796685 - 02188878767 - 02188878769

    واتس اپ : 09044353547

    ایمیل : info@packingjar.com

  • کارخانه

    تهران جاده خاوران شهرک صنعتی خاوران سایت فلز تراشان بلوک 122 پلاک 1

  •  

    ساعات کاری

  • شنبه تا چهارشنبه ۱۰ الی ۱۷

  • ایام تعطیل رسمی تعطیل می باشد.
PackingJar 2021. All Rights Reserved.©